Kursus i LinkedIn og rekruttering
Vil du kende mulighederne for at skabe synlighed for dig og din virksomhed?
Vil du være bedre til at udnytte mulighederne i LinkedIn til rekruttering?
Vil du have styr på alle de vigtigste funktioner og muligheder i LinkedIn?
Vil du finde og kontakte potentielle nye medarbejdere i LinkedIn?
Synligheden på LinkedIn er meget større end på andre sociale medier, især i forhold til virksomheder og potentielt kommende ansatte. Kurset er for dig, der vil bruge LinkedIn mere effektivt til gavn for dig og din arbejdsplads ved at arbejde målrettet med rekruttering via LinkedIn.
Udbytte:
Formålet med kurset er at styrke din:
- Mulighed for at kunne gøre en forskel for både dig og din virksomhed.
- Mulighed for at få adgang til det største erhvervsnetværk, der er under hastig vækst.
- Indsigt i både den organiske og betalte del af LinkedIn.
- Evne til at skabe reach fra personlige profiler og virksomhedsprofiler.
- Forståelse af algoritmen, der driver LinkedIn.
- Lær af bruge de rigtige #’s i forbindelse med jeres rekruttering på LinkedIn.
- Evne til at blive synlig på LinkedIn – undgå at gøre som alle de andre.
- Gennemslagskraft i B2B – få fat i erhvervskunderne, når de er klar til jer.
- B2C – hvordan du kan skabe seriøsitet gennem LinkedIn til private kunder.
- Evne til at blive synlig på LinkedIn – undgå at gøre som alle de andre.
Indhold:
- Forskel og samspil mellem personlig profil og virksomhedens profil.
- Forskellen på organisk indhold og betalt indhold.
- Masser af do’s and dont’s i forbindelse med LinkedIn.
- Sådan udnyttes lead-generering mest optimalt.
- Sådan skabes målgrupper i LinkedIn.
- Fokus på både organiske indlæg og betalte indlæg.
- Hvad betyder det for din kommunikationsstrategi, at LinkedIn er et ugentligt medie og dit content lever en uge.
- Forståelse for algoritmen på LinkedIn – den er væsentligt forskellig fra algoritmen på andre sociale medier.
Form:
Du får masser af ny viden om LinkedIn. Vi optimerer både din personlige profil og virksomhedens LinkedIn profil. Efterfølgende får du adgang til en lang liste af praktiske hands-on videoer, som du kan bruge efter kurset.
Kursusindhold
Ugemedie og poste
Hvilken betydning har det, at LinkedIn er et uge-medie?
Må jeg gerne poste hver dag eller måske endda flere gange om dagen?
Hvordan poster jeg jobs på LinkedIn?
Hvordan skaber jeg interesse om min virksomhed som arbejdsplads på LinkedIn?
Forstå algoritmen
Hvordan er algoritmen hos LinkedIn forskellig fra de andre SoMe algoritmer?
Hvad sker der hvis jeg ikke forstår den?
Ændrer den sig løbende?
Hvordan indvirker #’s synligheden af dit indhold?
Links, Linkedin og optimering
Hvordan skal du bruge @ og # på LinkedIn og hvor mange af dem?
Skal du linke i dine posts og hvordan i så fald?
Opnå større reach
Hvordan får jeg flere mennesker til at se vores content?
Hvorfor er Reach grundstenen indenfor SoMe og LinkedIn?
Hvordan får jeg større reach?
Hvad er de konkrete regler, der giver større og mindre reach?
Forskellen på video, billeder, undersøgelser og rene tekstopslag.
Organisk indhold
Hvordan slår du bedst jobs op på LinkedIn?
De fleste poster primært organisk. Hvordan poster du optimalt?
Hvilke tidspunkter, hvilken eller hvilke typer af content?
Målgrupper
Hvordan arbejde mest effektivt med målgrupper?
Hvordan lave dem og hvilke størrelser har bedst effekt?
Skal du bruge grupper i forbindelse med din rekruttering?
Betalt indhold
Hvordan kan forskellige annoncetyper arbejde sammen?
Hvordan skaber jeg større synergi i mine kampagner?
Skal jeg skifte målgruppe undervejs?
Optimering af jeres egne konkrete profiler
Vi optimerer sammen både jeres personlige profiler og jeres virksomhedsprofiler.
Hvordan er jeres statistikker?
Skal vi tage nye billeder?
Hvordan kan teksterne optimeres?
Kursusprogram
Kl. 9 – 12.30
Slå jobs op organisk på Linkedin, samt skab organisk tiltrækning til din virksomhed
LinkedIn, algoritme, reach, content, #’s jobopslag og forskel på personlige profiler og virksomhedsprofiler.
Formiddagen starter med at skabe en grundlæggende forståelse af LinkedIn og hvordan algoritmen i LinkedIn fungerer. Hvordan kan du bruge LinkedIn på en god og effektiv facon? Hvordan opnår du reach? Hvordan optimerer du organisk reach? Hvilke former for content fungerer bedst organisk? Hvad er egentlig forskellen på personlige profiler og virksomhedsprofiler? Hvordan opnår du bedst indsigt og effektivitet? Hvordan slår du mest effektivt jobs op på LinkedIn?
Kl. 12.45 – 16.00
Brug betalt annoncering på LinkedIn til at få kommende medarbejdere til at opdage og lære din virksomhed at kende.
Hvad er forskellen på de forskellige kampagnetyper? Hvad er fordele og ulemper ved de forskellige kampagnetyper? Vil du selv skabe målgrupper eller bruge dem LinkedIn leverer? Hvordan kommer du bedst dybere ind i dine målgrupper? Hvordan laves de bedste og mest engagerende annoncetekster? Skal du bruge billedannoncer eller videoannoncer? Vi går konkret ned i jeres personlige profiler og virksomhedsprofiler og optimerer dem. Vi ser på billeder, beskrivelser, links osv.
Pris og praktisk
Pris når kurset holdes hos os:
1 dags kursus koster 23.000 kr.
Prisen inkluderer lokaler, morgenmad, frokost, te/kaffe, chokolade, materialer mv.
Pris når kurset holdes online via Zoom:
1 dags kursus koster 18.000 kr.
Pris når kurset holdes hos jer:
1 dags kursus koster 18.000 kr.
Prisen forudsætter, at I sørger for alt det praktiske. Men vi kan sørge for deltagermaterialer, mapper, blokke og kuglepenne for kr. 1.500 pr. kursus.
Udenfor København tillægges transport efter statens takst.
Lokaler:
Hos MBK tilbyder vi inspirerende kursuslokaler i hjertet af København.
Vores flotte kursuscenter er beliggende i Pilestræde 61, 1112 København K (50 meter fra Rundetårn og 500 meter fra Nørreport).
Vi anbefaler at kurset holdes hos os, da vores lokaler er indrettede til kurser, og vi har styr på lokalet, det tekniske udstyr og materialerne.
Desuden sørger vi for god forplejning i løbet af dagen startende med morgenmad og frugt – lækker frokost – til kaffe/te og eftermiddagschokolade.
Kurset giver en teambuilding-effekt og skaber netværk, når kursusdeltagerne kommer ud til “lidt luksus” uden at skulle på kontoret i pauserne.
Kurset kan naturligvis også afholdes i jeres egne lokaler eller på en anden lokation efter jeres ønske. Kurset kan også arrangeres som internat.
Varighed og tid:
Dette kursus har 1 dags varighed.
Deltagerantal:
Kurset Linked og rekruttering har et maksimum deltagerantal på 12 personer. Kontakt os ved spørgsmål.
Ovenstående priser er eksklusiv moms.
Har du spørgsmål til dette kursus, så udfyld venligst formularen nedenfor og vi vender tilbage snarest muligt.